BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 5, 2012

dilema

semalam ari pertama aku buat puasa 6...banyak sgt aktiviti 2mggu ptama raya...so,baru start mggu ni...x start ari isnin sbb pnat bjalan ari ahad tu...hehe...arini ari kdua...lembik sbb x sahur...xsahur sbb malas nak bgn sahur...haha...nmpaknye mulai esok kena sahur...utk mengelakkan asyik baring je kat umah...

owh,ye...mesti korg curious aku tgh 'dilema' pasal ape kan?...pasal keje la...sblom ni xdpat pggilan mne2 utk keje aku cuak...ni da dapat rse dilema plak...kenapa?ok,meh aku cita...:p

smlm ptg a.k.a ptg selasa aku dapat call dr staff PwC (PricewaterhouseCoopers)...dia gtau dia dpat resume dr colleague dia yg jg merupakan kawan pd husband akak sdara aku...(kmain pjg kne-mgna nye tu...haha)...akak sdara aku(kak ida) and husband dia(abg zahir) mmg org akaun...kiranye ktorg geng ar kan...abg zahir yg sungguh2 nak tlg aku apply kan kje mlalui kwn2 dia yg mostly da jd manager da...(hebak2)...dipendekkan cerita,staff PwC tu minta aku apply secara online melalui web diorg...mlm smlm jg aku submit...

dan pagi tadi plak(nasib baik trasa nak mndi awal...lau x kantoi slalu bgn lmbat...kah3), kak sal a.k.a boss NSY(tmpat aku praktikal sblom ni) call aku...dia baru cek emel and baru nmpk resume yg aku send ke NSY...alhamdulillah,da konfem dpat da...interview pn xpayah sbb mmg da knal...(untung kn?) :p

yg jd problem masalahnye, lau aku dpt ke next stage utk PwC tu(dpt pggilan interview) aku nak pegi ke x?lau nk pegi mesti kne minta cuti kn...xkan org buat interview ari ahad plak kn...bkn sng woo nk dpt pluang cmtu...PwC tu big firm kot...dan misalannye aku dpt pun,xsure bleh terima job tu ke x sbb ibu suruh keje yg dkat2 je..PwC tu kat bndr...leceh nk pegi-blk keje sbb kne rempuh jammed...duit minyak lg...NSY tu 5mnit je dr umah...almaklumla,1 taman je...:D

pe2 pun aku ikut nasihat member2,keje dulu kat NSY...lau rezki mmg kat big firm, xkemana la rezki tu kn...insyaAllah...

**smlm spek pecah sbb sendiri tpijak akibat tgh tido tkjut bunyi hujan...sedar2 trus lari nak angkat jemuran...nasib baik x bocor kaki ni...

0 comments: